niedziela, 1 listopada 2020

Ashley Poston, "Geekerella"

"Geekerella" to pierwsza książka z serii retellingów baśni (retelling - znana historia opowiedziana na nowo) autorstwa Ashley Poston. Opowiada historię Elle Wittimer, wielbicielki serialu Starfield, mieszkającej wraz z macochą i dwiema przyrodnimi siostrami. Kiedy bohaterka dowiaduje się, że zostanie zorganizowany konwent, na którym będzie możliwość wzięcia udziału w konkursie na najlepszy cosplay (kostium bohatera z filmu) z jej ukochanej sagi, Elle wydaje oszczędności, zarobione podczas pracy w foodtrucku Magiczna Dynia i walczy o pierwsze miejsce. Oczywiście, jak to w Kop- ciuszku, nie może zabraknąć księcia...

Kiedy sięgałam po tę książkę, myślałam, że będzie zwykłą obyczajówką z romanty- cznym zakończeniem. Jednak już od pierwszych stron zrozumiałam, że się myliłam. Dotarło do mnie, że Kopciuszek (z ang. Cinderella) jest tylko zwyczajną, słodką bajeczką, natomiast "Geekerella" jest bardzo wartościową lekturą. Możemy się z niej nauczyć m. in. żeby nie oceniać ludzi po wyglądzie oraz nie pisać w Internecie negatywnych opinii o ludziach, których nie znamy. Uważam, że każdy powinien zainteresować się tą książką. Akcja rozgrywa się współcześnie, więc problemy w niej przedstawione są aktualne dla nastoletniego pokolenia.

"Geekerella" na  tyle  mnie zachwyciła, że sięgnęłam po kolejny retelling tej autorki. Jestem         w trakcie jego lektury, który jak na razie jest równie dobry co pierwszy. 

Iza Grubicka, 8a, Koło Redakcyjne Szkolnej Gazetki „Szach i mat”

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz